obciety palec


Zgłębiamy ulotny język snów. Dział, w którym można opisać swój sen i porozmawiać o jego symbolice.

Moderator: Kapelusznik

Post Cz lut 12, 2009 1:59 pm

obciety palec

Witam

Dzis w nocy snil mi sie moj ojciec ktory cos kroil w kuchni (chyba w zlewozmywaku) i nagle obcial sobie
"najwyzszy" kawalek palca wskazujacego prawej dloni. Zaczal sie rowniez smiac, a ja sie nieznacznie zaniepokoilem. Prosze was drodzy forumowicze o pomoc w interpretacji tego snu.

Post Pn kwi 13, 2009 10:39 pm

A więc jednak ludziom śnią się obcięte kawałki palców i to konkretnie phalanx distalis! Znaczy, że to jednak ma jakąś uniwersalną symbolikę, a ja myślałam, ze to tylko ja mam takie chore sny. Sen, w którym wystąpił podobny motyw (w zasadzie to wspólny jest tylko motyw obciętego paliczka), opisałam niegdyś tu: http://forum.shamanika.pl/viewtopic.php?t=738 jako pierwszy (cóż, zapewne w nie tym dziale co trzeba. I chyba za dużo napisałam) i nadal mnie to szalenie intryguje. Czy ktoś wie cokolwiek na temat symboliki obciętych paliczków?

Post Śr kwi 15, 2009 7:18 pm

imho warto popatrzeć na to, jaki był palec i jaka była reakcja ojca. Spójrzmy: Palec, czyli coś, co służy manipulacji światem zewnętrznym, jest odcinane - a więc można mówić o pewnym deficycie siły, który spotkał ojca. Mimo to, ojciec śmieje się z tego i wydaje się dobrze przyjmować ten fakt - dlatego prawdopodobnie ta siła jest niepotrzebna, jakby pozbywał się czegoś szkodliwego, co daje mu ulgę.
(W sumie szkoda, że nie podałeś więcej szczegółów, bo ważne też, co to był za śmiech, jaki był palec, jak nóż wyglądał i jak wyglądała kuchnia - ostatecznie to rzeczy ważne, które mogą mieć wpływ na symbolikę).
Dlatego całkiem jest prawdopodobne, że odcięty palec ojca - symbol, bądź co bądź, falliczny - w sposób numinalny przedstawia tutaj pewną utratę siły i godzenie się z nią, co może mieć przełożenie na np. jego starzenie się.
Sam ojciec niekoniecznie musi tu być ojcem rzeczywistym, bo ojciec to zapładniająca, aktywna zasada obecna w każdym człowieku(vide tarotowa IV, Cesarz).
Reszta do przełożenia na rzeczywistość. O ile się nie mylę, ofc :P

Post Śr kwi 15, 2009 10:25 pm

Smiech byl szczery i radosny, taki jak po uslyszeniu dobrego kawalu. Palec wygladal bardzo normalnie i nic dziwnego z nim nie bylo. Ojciec najpierw nozyczkami(takimi zwyklymi o dlugosci okolo 15-tu cm) cial salate, ktora byla w rozowej siatcei tylko czubek wystawal. Po zdarzeniu byl to zwykly noz, taki jak sie ma przy obieczie, z niewielkimi zabkami. Kuchnia wygladala dokladnie tak jak w mieszkaniu mojego ojca, pod oknem byl blat, po prawej od blatu byla suczarka na naczynia i na prawo od suczarki byl zlewozmywak, zwykly z nierdzewki.
Avatar użytkownika

Mecenas Sztuki
Mecenas Sztuki

Posty: 946

Dołączył(a): Pt kwi 18, 2008 1:42 pm

Lokalizacja: z Gór

Post Śr kwi 15, 2009 10:37 pm

Hehe, niezłe szczegóły, ale chodziło o takie nadzwyczajne rzeczy, czy naprzykład to byl tasak, albo czy byla na nim rdza itp.. ale juz odpowiedziales precyzyjnie a moja wzmianka to tak na przyszłość. Przynajmniej ja tak to odebrałem ;P a no i co dfo śmiechu to mógł być ironiczny, fanatyczny itd..
Każdy jest, kowalem własnego losu

Post Cz kwi 16, 2009 9:53 am

saliva napisał(a):Palec, czyli coś, co służy manipulacji światem zewnętrznym,


Ale to jest "palec wskazujacy" i to nalezacy do ojca - moze to oznaczac jakies uwolnienie od oczekiwan i wzkazowek/wskazan ojca i spoleczenstwa (bycmoze wyimaginowanych, skoro i ojciec sie cieszy).

Palce, czy raczej dlonie maga tez sluzyc do badania rzeczywistosci poprzez dotyk - czyli o jakiejs wrazliwosci swiadczyc itp.

Powrót do SYMBOLIKA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


cron



Śnienie - rozwój - warsztaty

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Time : 0.207s | 13 Queries | GZIP : Off