New Age


Teoria nauki o wierzeniach ludzkich - problematyka i zagadnienia związane z religioznastwem, mitologią, kulturoznastwem, lingwistyką kulturową etc.

Moderator: Kapelusznik

Avatar użytkownika

Marcowy Zając
Marcowy Zając

Posty: 421

Dołączył(a): So gru 15, 2007 3:08 am

Lokalizacja: z Pogranicza

Post Cz lip 17, 2008 6:46 pm

Strzygon napisał(a):Alez oczywiscie ze dzialali pod szyldem niuejdzu. :>
I do tego sporo osob tma bylo, ponad tysiac. Wiec bylo w czym wybierac, naprawde. :P

Ciekawe gdzie Ty ten szyld znow sobie wykreowales :>

Nocny_Wyjec napisał(a):http://www.przebudzenie.pl/forums.html To nie o to chodziło? Jakoś nawet nie mam chęci ani siły by cokolwiek tam czytać

Dokladnie o to forum Strzygonowi chodzilo, a szkoda Wyjcu ze nie miales sily cokolwiek tam poczytac, bo gdybys poczytal, moze zobaczylbys, iz ze schizofrenikow ktorych opisal Strzygon wiekszosc uzytkownikow tak samo szydzila jak wy tutaj, a cudowny portal jest tam juz w ogole na cenzurowanym ;)

Coz, moze dla jasnosci napisze, ze jestem caly czas zwiazana z tym forum, choc o wiele slabiej bo rzeczywiscie przy tak duzej ilosci uzytkownikow, nie jest sie juz w stanie ogarnac tego co sie tam dzieje, wiec i forum zaczelo juz zyc swoim zyciem i do wiekszosci tematow nie mam juz sily nawet zagladac - wiekszosc to brednie. Jednak stwierdzenie Strzygona ze forum dziala pod szyldem NewAge jest wyssane z palca i tylko chcialam to sprostowac.

Poza tym, niestety i na tym forum zauwazam wiele mechanizmow z tamtego forum, chociazby szydzenie z NewAge :D czy ogromna niechec do KK :P

Kochani, tak naprawde ludzie wszedzie sa tacy sami... jak wam sie tu zarejestruje ponad dwa tysiace uzytkownikow (czego szczerze mowiac nie zycze) to tez stracicie kontrole nad tym co sie tu bedzie dziac :roll:

Co do swiatlosci i mroku... wyrzucacie np Wiccanom ze tlumia i wypieraja mrok, a czy u niektorych z was nie dziala taki sam mechanizm tylko ze z tlumieniem i wypieraniem swiatla? Moze troche szerszego spojrzenia i akceptacji, hmm? :>
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dared to dream before /Edgar Allan Poe/

Post Cz lip 17, 2008 6:58 pm

Jak dla mnie osoby wychwalajace leszka matele, urzadzajace sobie medytacje niuejdzowe w kwesti naprawy ziemi i kupujace ksiazki Anastazji dzialaja pod szyldem niuejdzu. Moglbym tu naprawde rpzytaczac wiele wypowiedzi jako dowod, ale sobie daruje. Oczywiscie mozna mowic, ze nie - ale to troche hipokryzja, nie uwazacie? Tak jakby sobie posluchac Honoru, ogolic leb, kupic bejzbolla i mowic ze sie nie jest skinhedem... :>

Po prostu fakty mowia za siebie.

Bdw Wyjec, nie chcialem wrzucac linka, bo to takie nieladne... No ale skoro juz to zrobiles...

I nie, nie zauwazylem by ktos z tych ludzi szydzil. Moze wczesniej, pozniej sie nagle stali fajni i popularni - i jakos wiecej osob im przyklaskiwalo niz krytykowalo to co mowia... Wiec nie uwazam tego za zdrowa atmosfere. Administracja forum moze miala i inne zalozenia - ale wyszlo jak wyszlo. A ja nie mowie o zalozeniach tylko o realiach. Realia wygladaja nieciekawie.

I nie chcialbym by ktos pomyslal ze sie czepiam czy cos. Po prostu padlo pytanie o kontakty wiec odpowiedzialem. Mysle, ze lektura wypowiedzi na tym forum mowi sama za siebie i nie potrzeba nic dodawac do niej.
Avatar użytkownika

Mecenas Sztuki
Mecenas Sztuki

Posty: 946

Dołączył(a): Pt kwi 18, 2008 1:42 pm

Lokalizacja: z Gór

Post Cz lip 17, 2008 7:01 pm

Lilith napisał(a):Co do swiatlosci i mroku... wyrzucacie np Wiccanom ze tlumia i wypieraja mrok, a czy u niektorych z was nie dziala taki sam mechanizm tylko ze z tlumieniem i wypieraniem swiatla? Moze troche szerszego spojrzenia i akceptacji, hmm?


Mi sie wydaje , ze czesc z nas dazy do rownowagi i neutralnosci, nie zauwazylem aby ktos mowil o wypieraniu swiatla. To tylko moje odczucia.
Każdy jest, kowalem własnego losu

Post Cz lip 17, 2008 7:07 pm

No wlasnie, przepraszam a kto tu wypiera swiatlo? Przez oba te elementy msuza wspolistniec w harmonii. Swiatlo daje wgland, ciemnosc daje sile. ;)
Avatar użytkownika

Marcowy Zając
Marcowy Zając

Posty: 421

Dołączył(a): So gru 15, 2007 3:08 am

Lokalizacja: z Pogranicza

Post Cz lip 17, 2008 7:07 pm

Strzygon napisał(a):Po prostu padlo pytanie o kontakty wiec odpowiedzialem. Mysle, ze lektura wypowiedzi na tym forum mowi sama za siebie i nie potrzeba nic dodawac do niej.

Nie chodzi o dodawanie czy tlumaczenie, tym bardziej ze sama napisalam powyzej ze juz nie mam tam sily czytac wiekszosci tematow. Jazdy niektorych osob mnie rozwalaly tak samo jak Ciebie, zreszta wiesz o tym dobrze. Jednak chcialam sprostowac, ze forum nie dziala pod szyldem NewAge, bo takie bylo pytanie. Sa osoby prowadzace medytacje, czytajace Anastazje i odprawiajace inne ezo czary mary, ale jest to tylko jakis procent wszystkich uzytkownikow. Jest rowniez wielu uzytkownikow, ktorzy z NewAge i takich agentow jakich opisales szydza, a znalezliby sie i tacy, ktorzy szydziliby z tego iz ktos rozmwaia z duchem trawy albo cieniem na cmentarzu. Wszystko jest wzgledne i nic nie jest do konca jednoznaczne - to glownie chcialam zaznaczyc ;)

Chiropter, fajny temat - duzo ciekawych rzeczy wychodzi przy okazji :>
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dared to dream before /Edgar Allan Poe/

Post Cz lip 17, 2008 7:10 pm

Ok, ok nie bede sie klocil. Jak dla mnie to byla przytlaczajaca wiekszosc - ale nie jest moim celem czepianie sie. Zwlaszcza ze jak mowilem - zalozenia moze i byly dobre, w praktyce wyszlo inaczej. Mysle wiec ze nie ma co sie nad tym rozwodzic szerzej.
Niemniej miejsce ejst dobre, zeby zoabczyc jak wyglada popularna duchowosc w Polsce. ;)

Bdw czemu tematy o niuejdzowcach i chrzescijanstwie sa takie popularne? Pomowmy moze dla odmiany o czyms co daje rade. :P
Ostatnio edytowano Cz lip 17, 2008 7:15 pm przez Strzygon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika

Mecenas Sztuki
Mecenas Sztuki

Posty: 946

Dołączył(a): Pt kwi 18, 2008 1:42 pm

Lokalizacja: z Gór

Post Cz lip 17, 2008 7:12 pm

Lilith napisał(a):Jest rowniez wielu uzytkownikow, ktorzy z NewAge i takich agentow jakich opisales szydza, a znalezliby sie i tacy, ktorzy szydziliby z tego iz ktos rozmwaia z duchem trawy albo cieniem na cmentarzu. Wszystko jest wzgledne i nic nie jest do konca jednoznaczne - to glownie chcialam zaznaczyc


Niby tak, ale to tak jakby znalazla sie teraz rzesza ludzi ktora by dalej twierdzila ze ziemia jest plaska i nie chcieli by byc przekonai ze sie myla. Pisali by dalej swoje bzdury. Oczywistym jest ze zostali by wyszydzeni.
Każdy jest, kowalem własnego losu
Avatar użytkownika

Pan Gąsienica
Pan Gąsienica

Posty: 272

Dołączył(a): N mar 02, 2008 8:34 pm

Lokalizacja: Podlasie

Post Cz lip 17, 2008 9:56 pm

aditi napisał(a):Może najlepszą definicją New Age jest to że jest to taki bałagan, ze nie wiadomo co i kto się w tym worze mieści Wink


aditi raczej kto sie nie mieści - zauważ, że nasi neopoganie odnoszą sie do NA z pogardą i mówią "to nie my".

zjawa realna napisał(a):Panoszy się tam też główny mitoman i "guru" polskiego New Agu - Leszek Żądło.


to ten co przez regresingi robi z ludzi wariatów?

Strzygon napisał(a):No wlasnie, przepraszam a kto tu wypiera swiatlo? Przez oba te elementy msuza wspolistniec w harmonii. Swiatlo daje wgland, ciemnosc daje sile. Wink


Przesadzasz :P ja tam jestem tró mhroczny i fogóle.

Dorzuce jeszcze coś o czym zdaje sie nikt nie wspomniał - mianowicie o szydzeniu z nauki wszelakiej. Dla wielu niuejdżowców nauka to fałszerstwa itd. Śmieszy mnie zwłaszcza wypaczanie i przerabianie różnych terminów naukowych tak aby pasowały do pseudonaukowych teorii NA. Zamiast przyjąć, że pewnych rzeczy nauka nie jest w stanie wyjaśnić (w tym momencie bo niewykluczone, że za iles tam lat sytuacja sie zmieni) i dać sobie spokój wielcy autorzy New Age wymyślają takie "naukowe" teorie, że aż mleko z lodówce sie zsiada.
Avatar użytkownika

Marcowy Zając
Marcowy Zając

Posty: 421

Dołączył(a): So gru 15, 2007 3:08 am

Lokalizacja: z Pogranicza

Post Cz lip 17, 2008 10:54 pm

Gerich napisał(a):raczej kto sie nie mieści - zauważ, że nasi neopoganie odnoszą sie do NA z pogardą i mówią "to nie my".

Właśnie o to chodzi że wszyscy tak mówią i wszyscy psioczą na "tych strasznych NewAge'owców" :D
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dared to dream before /Edgar Allan Poe/

Post Cz lip 17, 2008 11:06 pm

:shock: :rotfl: :lol:
Egregory New Ageu są tak potężne, że ściągają na siebie wiele uwagi i napędzają filozofowanie na swój temat, agresje i obronę. Faktycznie, uważam że Strzygon ma rację. Lepiej porozmawiać o czymś bardziej dającym radę niż napędzać te egregory. Proponuje im podziękować i pożegnać bo to forum to nie miejsce dla nich.
Jakiej by człowiek teorii na temat New Ageu nie wymyslił na pewno znajdzie dowody na jej potwierdzenie... To właśnie jest NA... teorie teorie i teorie bez związku logicznego. kłótnie, szumy i filozofia.
Nie widzę duchowej różnicy pomiędzy NA, KK, Racjonalizmem itp.

Post Cz lip 17, 2008 11:10 pm

Gerich napisał(a):
zjawa realna napisał:
Panoszy się tam też główny mitoman i "guru" polskiego New Agu - Leszek Żądło.

to ten co przez regresingi robi z ludzi wariatów?

Tak, to ten.
żeby było mało NA, to właśnie zauważyłam na moderowanym przeze mnie forum ogłoszenie wyjątkowo wrednej i toksycznej sekty, która do tego ma bardzo ładny i niewinny PR i robi kolorowe spotkania z udziałem dzieci - wrrrr
Avatar użytkownika

Pan Gąsienica
Pan Gąsienica

Posty: 272

Dołączył(a): N mar 02, 2008 8:34 pm

Lokalizacja: Podlasie

Post Pt lip 18, 2008 12:57 am

Lilith napisał(a):Właśnie o to chodzi że wszyscy tak mówią i wszyscy psioczą na "tych strasznych NewAge'owców" Very Happy


po prostu moda na spuszczanie w kiblu flaffików minęła i teraz sie spuszcza Niuejdż. Chrześcijan sie nie spuszcza bo spływać nie chcą.

zjawa realna napisał(a):Tak, to ten.


Znam kilku panów, którzy u niego byli na regresingu i wszystkim powiedział, że w poprzednim życiu byli Napoleonem. Znaczy sie było kilku Napoleonów albo w Napoleonie siedziało kilka osób. Schizofrenii idzie dostać od myślenia o tym.

Dodano 6 minut temu:

Dlatego też nigdy nie wybiore sie do niego na regres - nie chce być mały, gruby i łysy nawet w poprzednim życiu :P
Avatar użytkownika

Dżabersmok
Dżabersmok

Posty: 1291

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 5:31 pm

Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post Pt lip 18, 2008 3:54 am

Szok :o
Jakiś błyskawiczny temat, który w jednym dniu rozrósł się do tylu postów. Nie miałem pojęcia, że new age jest tak popularny. Zastanawiam się tylko, czytając posty, czy faktycznie coś mnie ominęło ;P
...............Obrazek.................
„Wszystkie rzeczy pojawiają się w określonej kolejności czy też, inaczej mówiąc, płyną strumieniem. Zdając sobie z tego sprawę, wiemy, w jaki sposób przerwać procesy negatywne, a inicjować i wspierać pozytywne.” Tenzin Wangyal Rinpocze

Post Pt lip 18, 2008 1:23 pm

No ja tez bym optowal za tym zeby skonczyc temat. Mnie juz zdazyl znudzic.
Bdw wlasnie co ejst, ostatnio zamiast pisac cos z sensem to wszyscy po czyms jada. Najpierw KK, potem niuejdze. Nie mozemy dla odmiany zaczac pisac o czymc co ma progres? :P

Post Pt lip 18, 2008 1:43 pm

No mówiłam przecież, że demony powyłaziły z wszystkich kątów i umysłów:) Się wyszumią i sobie pójdą:)

Post Pt lip 18, 2008 1:57 pm

Nawet dla mnie temat tez juz sie wyczerpal ;)
Nadal nie wiem co to jest NA (jesli ktos w ogole utorzsamia sie z tym ruchem) - ale w tym kontekscie nie ma to znaczenia - wiem juz co macie na mysli jak uzywacie tego sformulowania ;)
Dzieki za wyjasnienia.

Zdrowia!
Poprzednia strona

Powrót do RELIGIOZNAWSTWO OGÓLNE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


cron



Śnienie - rozwój - warsztaty

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
Time : 0.157s | 15 Queries | GZIP : Off