Forum SHAMANIKA szamanizm-ezoteryka-śnienie • Zobacz wątek - Narzędzia - zrobić samemu czy kupić

Narzędzia - zrobić samemu czy kupić

Ważne dopełnienie szamańskiego warsztatu. Dyskusje o możliwościach ich wykorzystania oraz ich użyteczności w pracy z duchami.

Moderator: Kapelusznik

Post So cze 07, 2008 5:06 pm

Hmm... nie znam się na samym szamanizmie, ale znam się na magii samej w sobie i wiem, że wszelkie narzedzia sluzace celom magicznym powinny byc wykonywane tylko i wylacznie przez osobe ktorej maja sluzyc....

Dżabersmok
Dżabersmok

Post So cze 07, 2008 8:57 pm

Hmm... nie znam się na samym szamanizmie, ale znam się na magii samej w sobie i wiem, że wszelkie narzedzia sluzace celom magicznym powinny byc wykonywane tylko i wylacznie przez osobe ktorej maja sluzyc....

Jasne, tyle że ten ideał raczej jest niepraktyczny. Dla przykładu - ilu magów stworzyło sobie sztylet? Choćby prosty, stalowy albo żelazny. Nie pamiętam u kogo spotkałem się z zaleceniem, by tworzyć go od podstaw, ale był to zdaje się Levi. no dobra, niech taki mag wykopie sobie rudę, przetopi ją na żelazo albo i stal, potem niech wykuje z tego sztylet i dorobi rękojeść, ozdobi go odpowiednio i na koniec niech konsekruje. A, i jeszcze te wszystkie czynnosci nalezy zrobic wedle prawideł trzymając się faz księżyca, dni tygodnia, pór roku, korelacji planetarnych, etc. Prawda, że tak byłoby idealnie?:> Co prawda mój wykuł znajomy kowal a rękojeść sam dorobiłem, ale trzymając się realiów, wystarczy kupić sztylet, który będzie pasować (albo zdobyć w jakiś inny sposób) i odpowiednio go przygotować.