Drumla

Ważne dopełnienie szamańskiego warsztatu. Dyskusje o możliwościach ich wykorzystania oraz ich użyteczności w pracy z duchami.

Moderator: Kapelusznik

Dżabersmok
Dżabersmok

Post So sty 03, 2009 2:49 am

Drumla

Jakoś nikt nie wspomniał o tym małym i przydatnym instrumencie. Może nie jest tak popularny jak mi się wydawało.
Gram na drumli od 2,5 roku i jest mi z nią całkiem dobrze. Świetnie nadaje się do wprowadzania w odmienny stan świadomości, bo można grać na niej rytmicznie a zarazem jest tak zmienna, jakby patrzyło się w ogień. Zresztą z tego co pamiętam tradycyjnie uważa się, że drumla powstała od uderzenia pioruna w sosnę, przez co powstała drzazga, na której człowiek nauczył się grać. Tradycyjne drumle są drewniane, choć najczęściej spotyka się metalowe.
Zaletą drumli jest też to, że można na niej grać w każdych warunkach, o ile łapki nie są zbyt zgrabiałe od mrozu. Nie nasiąka wilgocią, jest mała i mieści się w kieszeni. Można zabierać ją wszędzie i grać też praktycznie wszędzie. Czasem żałuję, że nie mam czterech łapek, żeby drumlić i bębnić jednocześnie. :P

Jak coś nagram, to może wrzucę na shamanikę.
...............Obrazek.................
„Wszystkie rzeczy pojawiają się w określonej kolejności czy też, inaczej mówiąc, płyną strumieniem. Zdając sobie z tego sprawę, wiemy, w jaki sposób przerwać procesy negatywne, a inicjować i wspierać pozytywne.” Tenzin Wangyal Rinpocze

Post So sty 03, 2009 10:44 am

Ja nie mam jakichs blizszych doswiadczen z drumla, ale jej dzwiek kojarzy mi sie momentami troche z didgeridoo - i chyba faktycznie nietrudno przy tym odleciec ;)

Post So sty 03, 2009 12:43 pm

Polecawszy pracę z drumlą przy odblokowywaniu strachu ;)

Dżabersmok
Dżabersmok

Post N sty 04, 2009 1:48 am

Chiropter napisał(a):Ja nie mam jakichs blizszych doswiadczen z drumla, ale jej dzwiek kojarzy mi sie momentami troche z didgeridoo - i chyba faktycznie nietrudno przy tym odleciec